Hasta Kabulü ve Muayene Süreci
07 Kasım 2023

  • Hasta ya da hasta yakınları tarafından evde sağlık hizmetine evde sağlık iletişim merkezi  444 38 33 aranarak ve/veya Bakanlığın belirlediği bilişim araçları vasıtasıyla başvuru yapılabilir.

    (2) ESKOM’a yapılan başvurular ön değerlendirmeye tabi tutulur. Tıbbi öyküsünden evde sağlık hastası olduğu ön kanaatine varılan hastanın başvuru kaydı, hastanın ikamet ettiği yerin yakınlığı, sağlık hizmeti ihtiyacının düzeyi ve hasta yoğunluğu da dikkate alınarak, ESKOM tarafından uygun görülen birime yönlendirilir. ESKOM’da başvurunun değerlendirilmesi ve cevaplandırılması, ESYS üzerinde kayıt altına alınması, yönlendirilmesi ve benzeri iş ve işlemler hekim tarafından veya hekimin koordinasyonunda diğer sağlık personeli tarafından gerçekleştirilir.

    (3) Birime ESYS üzerinden gelen bildirim değerlendirilerek ESH sunmak üzere ekip görevlendirilir ve bu ekip hastanın ilk ziyaretini gerçekleştirir. İlk ziyaret hekim eşliğinde yapılır. Hasta değerlendirilir, yapılan tıbbi değerlendirme neticesinde hastanın evde sağlık hastası olup olmadığına karar verilir. Ek-3’te yer alan Evde Sağlık Hizmeti Değerlendirme Formu düzenlenir.

    (4) Başvurusu olumsuz değerlendirilen hastaya veya yakınlarına ekip tarafından hastalarının evde sağlık hastası olmadığına ve diğer yollarla sağlık hizmeti almaları gerektiği yönünde bilgilendirme yapılır. ESH kapsamında olmayan evde bakım ve sosyal destek hizmet talepleri bulunan hastalar, konu ile ilgili birim, kurum ya da kuruluşlara yönlendirilir. Evde sağlık kapsamına alınan hastalar için ziyaret planı oluşturulur. Planlama vakanın durumuna göre günlük, haftalık veya aylık olarak yapılabilir. Söz konusu ziyaret planının bir örneği evde sağlık ekipleri tarafından kayıt altına alınır, arşivlenir ve bir örneği de hasta veya hasta yakınına fiziki olarak verilir veya elektronik yolla paylaşılır.

    (5) Hizmetin kapsamı, süresi ve benzeri hususlarda birimde tereddüde düşülmesi halinde konu, ESKOM’a bildirilir. ESKOM tarafından çözüm yolları oluşturulur. Çözüme kavuşturulamayan konular yürütme komisyonu marifetiyle karara bağlanır. Kararların hasta hakları ve çalışan güvenliği açısından uygun nitelikte olmasına dikkat edilir.

    (6) Sağlık tesisinde yatışı bulunan hastalar için; taburculuk iş ve işlemleri esnasında, ESH sunumu kapsamına alınması uygun görülen bireyler müdavi hekimi tarafından belirlenir ve hastane bilgi yönetim sistemi üzerinde kayıt altına alınır. Hasta veya hastanın yakınları evde sağlık hizmeti ve kapsamı ile ilgili olarak bilgilendirilir.